Australie, here we are - Reisverslag uit Adelaide Hills, Australië van Sitze - WaarBenJij.nu Australie, here we are - Reisverslag uit Adelaide Hills, Australië van Sitze - WaarBenJij.nu

Australie, here we are

Door: Sitze

Blijf op de hoogte en volg Sitze

06 Februari 2015 | Australië, Adelaide Hills

Blog 2

Het is gelukt met de fietsen. Drie dagen een free-bike ‘gehuurd’. De bikes zijn gratis als ze eind van de dag maar weer ingeleverd worden. Adelaide is heel fietsvriendelijk. We hebben een dag gebruikt om een heel stuk langs de Torrens-rivier gefietst op een prachtig fietspad. De Torrens (Karrakirri Puri voor de aboriginals) loopt dwars door Adelaide. Op vrijdag opnieuw naar het strand in Glenelg, maar nu op de fiets. Het is maat een kleine 15 km, dus een klein uurtje fietsen. Bij een temperatuur van bijna 40 graden is dat nog een hele tocht. We heb mazzel, bij een temparatuur boven de 40 graden worden er geen fietsen meer verhuurd. Voor morgen wordt er zo’n hitte verwacht, we worden al gewaarschuwd dat we dan te hoeven te komen.

Op de avond van aankomst was de finale van de Asia-cup, zeg maar de EK voetbal voor Azie. De Socceroos (australische elftal) hebben gewonnen, voor het eerst in de geschiedenis van de Asia-cup. De doelpunten zijn nog dagen lang op alle zenders te zien geweest. De Aussies zijn helemaal door het dolle heen. Maar er komt een veel belangrijkere wedstrijd aan, het WK Cricket. Jawel cricket is hier een echte grote sport. Het cricketstadium in Adelaide is huge,

Zitten net in Australie en hebben toch weer een Outlet centre bezocht hahaha. Nee, niets gekocht, maar je moet toch een doel hebben om naartoe te fietsen...

Het blijft verbazen hoe vriendelijk en gemoedelijk de mensen hier zijn. Ze zeggen "good morning" en "thank you driver" tegen de buschauffeur als ze uitstappen. Kom daar in Amsterdam maar eens om. Als we mensen spreken zeggen die dat dat typisch is voor Adelaide, maar niet perse in heel Australie. We gaan het nog wel zien.

Morgen halen we de camper op en gaan dan op pad. Even afwachten of en waar we weer internetcafe (of McDonald :-)) tegenkomen om de blog weer bij te werken.

• 06 Februari 2015 - 11:49

Marja:

Wat een leuk verslag! En dan in zo een hitte fietsen dat valt niet mee. Hier is gisteren wat sneeuw naar beneden gekomen en het is koud! Veel plezier met de camper!
    Groetjes Marja

• 06 Februari 2015 - 20:06

Ingrid:

Geweldig, waarschijnlijk fietst er geen Australier met 40 gr, maar wel die Dutchies, de foto van het strand is prachtig. Wij zitten met wat sneeuw en temperaturen bij of net onder het vriespunt geniet lekker, Ing

• 07 Februari 2015 - 17:22

E.lammerts Van Bueren:

Bekende Nederlanders op de fiets bij 40 graden op de fietsindustrie zelfs in Australie net dagreis te zien.