Australie, here we are - Reisverslag uit Adelaide Hills, Australië van Sitze - WaarBenJij.nu Australie, here we are - Reisverslag uit Adelaide Hills, Australië van Sitze - WaarBenJij.nu

Australie, here we are

Door: Sitze

Blijf op de hoogte en volg Sitze

03 Februari 2015 | Australië, Adelaide Hills

Australia here we come.

Blog 1:

Vrijdagochtend 30 januari 2015, de Australie reis begint nu echt. Midden in de nacht (01:40 uur Dubai tijd) uit Dubai vertrokken op weg naar Adelaide. Het is een lange zit, vanaf Dubai zo’n 12 uur. Pffff…
Als we in Adelaide landen is het donker, het is inmiddels 21:00 uur. Een enorm lange rij bij de douane kost ons bijna een uur. Alles en iedereen wordt gecontroleerd.
Op het vliegveld nog even snel geld pinnen om de taxi te kunnen betalen. Lichte paniek, er komt geen geld uit de ATM en ook het pasje komt niet terug. Balen! Pas na een minuut of vijf (!) komt er een foutmelding en spuugt het apparaat de pas weer uit.

Adelaide
In Adelaide hebben we voor de eerste week via AirBNB een klein huis gehuurd. Voor ons de eerste keer dat we een AirBnb doen. Een leuk huisje op 5 km afstand van het centrum in een woonwijk zoals je die in tv-series ziet.
Het huis is kort geleden volledig gerenoveerd en overtreft onze verwachting. Twee slaapkamers, badkamer en complete keuken, super comfortabel. Alles is nieuw. We huren het huis van Warren. Wij hebben Warren zelf (nog) niet gesproken, maar wel zeer regelmatig gemaild.
Warren’s huis heeft geen wifi, da’s even wennen. Snel even wat opzoeken of mailen gaat niet. We zullen het zonder internet in huis moeten doen, maar het zal nog wel een paar dagen duren voordat we afgekickt zijn van internet.

De eerste dagen is het prachtig een prachtig weer, zo’n 26 graden. Prima om te acclimatiseren. Volgens de weerberichten gaat de temperatuur tegen het eind van de week naar 35 graden.

Tot nog toe alleen erg gemoedelijke en hulpvaardige mensen gesproken. We wilden de bus naar city center nemen maar hadden alleen biljetten van 50 dollar en de chauffeur kon niet wisselen. Een van de passagiers kwam erbij en biedt aan de rit te betalen! Hoefde niet, ook de chauffeur had een goede bui en we mochten instappen.

Er moeten in Adelaide gratis stadsfietsen te krijgen zijn, zoals je die ook in Parijs hebt. We hebben geprobeerd om zo’n stadsfiets te scoren om naar het strand te gaan. Niet gelukt! Het openbaar vervoer is gelukkig goed en niet duur. Ondanks onze ‘OV-chipkaart’ lopen we erg veel. Tussen de 4 en 5 uren per dag. De afstanden zijn groot, en de kilometers lijken hier langer te zijn dan in Amsterdam.

Het centrum van Adelaide is super gezellig. Het stikt er van de restaurants en eettentjes. Een van de mensen hier vertelde dat Adelaide de grootste restaurantdichtheid heeft van heel Australia. Ongelooflijk! Waar je ook loopt, overal eettentje.
Iets buiten Adelaide ligt Glenelg beach, Omdat de temperatuur inmiddels is opgelopen tot boven de 30 graden, hebben we een dagje aan het strand gedaan. Een prachtig wit zandstrand en erg rustig. Absoluut een aanrader.

• 06 Februari 2015 - 11:27

Karin:

het werkt! heel leuk om te lezen allemaal!!!
    kijk uit met fietsen, ben je niet gewend :-)